Δευτέρα, Αυγούστου 22

Θεσσαλονίκη: για να γίνει Μητρόπολη πρέπει πρώτα να γίνει πρώτα εργοτάξιο. Δείτε τα έργα!

Το μόνιμο παράπονο των Θεσσαλονικέων είναι το «ρίξιμο» της πόλης σε έργα υποδομής σε σχέση με την Αθήνα. Και υπάρχει μεγάλη δόση αλήθειας σε αυτό. Είναι η μοναδική πόλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πληθυσμό που ξεπερνά το 1.000.000 που δεν έχει μέσα σταθερής τροχιάς.

Δεν έχει εναλλακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς, μεγάλα έργα υποδομής, αστικούς αυτοκινητόδρομους, αναβαθμισμένο Αεροδρόμιο και αστικές υποδομές που παραπέμπουν σε μία σύγχρονη Μητρόπολη.

Όμως γίνονται σημαντικές κινήσεις προς το... κλείσιμο αυτής της ψαλίδας κυρίως με την Αθήνα αλλά και άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις παρόμοιου μεγέθους.

Με την ΔΕΘ να έρχεται σε λίγες μέρες οι συνηθισμένες εξαγγελίες πλέον προκαλούν ειρωνικά χαμόγελα στην πόλη που έχουν συνηθίσει σε μεγάλες υποσχέσεις τον Σεπτέμβριο και έργα μηδέν το υπόλοιπο χρονικό διάστημα.

Σημαντικό ρόλο στην ανάσχεση των μεγάλων υποδομών της πόλης έχει παίξει και η κόντρα μεταξύ των φορέων με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την απώλεια της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας που θα στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο περίπου 70.000.000 ως αποζημίωση για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ.

Όμως υπάρχει κινητικότητα και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που είναι ενθαρρυντικά. Σημαντικά έργα δρομολογούνται σιγά- σιγά και είναι μια καλή αρχή. Αρκεί αυτό να μην είναι και πάλι αποσπασματικό. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει πρώτα ένα μεγάλο εργοτάξιο για να καταφέρει να δημιουργήσει σημαντικές υποδομές.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ένα από τα μεγάλα λάθη είναι η "σαλαμοποίηση" των έργων με αποτέλεσμα να μην είναι ορατή η σημαντικότητα τους. Τόσο η επέκταση του διαδρόμου 10-28 κατά 600 μέτρα όσο και η επέκταση του Αεροσταθμού είναι σημαντικά έργα για την μετατροπή του Αεροδρομίου από Περιφερειακό σε Μητροπολιτικό με πανελλαδική σημασία. Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα τα έργα θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2012 χωρίς όμως να είναι κανείς σίγουρος ότι δεν πρόκειται να υπάρξει και άλλη παράταση.

ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό ξεκίνησε με 9,6 χλμ και 13 σταθμούς το καλοκαίρι του 2006 με την υπόσχεση ότι θα λειτουργήσει στα τέλη του 2012. Σήμερα 5 χρόνια μετά μιλάμε για ολοκλήρωση του έργου το 2015 και μάλλον με κομμένους τους δύο τελευταίους σταθμούς (ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και του μήκους κατά 2,5 χιλιόμετρα.

Η επέκταση για Καλαμαριά ξεκίνησε ως προεκλογικό πυροτέχνημα το 2009 καθώς 2 χρόνια μετά αναμένεται η έγκριση της ..Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Αν όλα πάνε καλά το επόμενο καλοκαίρι για τα επόμενα πέντε τουλάχιστον χρόνια θα κατασκευάζονται 4,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής και σταθμοί σε ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ και ΜΙΚΡΑ μετατρέποντας όλη την Νότιο-Ανατολική πλευρά της πόλης σε εργοτάξιο.

Οι επόμενες επεκτάσεις ακόμα βρίσκονται μακριά καθώς σε 2 χρόνια από σήμερα θα ξεκινήσει η δημοπράτηση για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία.

ΤΡΑΜ- ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Θαλάσσια Συγκοινωνία είναι ένα στοίχημα της πόλης εδώ και δεκαετίες. Κουβέντες και συζητήσεις ατελείωτες. Σήμερα είμαστε σε επίπεδο μελέτης και ως φαίνεται τελικά η πόλη θα αποκτήσει το πρώτο θαλάσσιο αστικό μέσο μαζικής μεταφοράς σε όλη την Ελλάδα με 4 σταθμούς (απο την Περαία μέχρι τον πρώτο προβλήτα του λιμανιού) με ορόσημο τον Σεπτέμβριο του 2012. Τυχαίος ο μήνας;

Για το Τραμ, τώρα ξεκίνησε η κουβέντα από τον Δήμαρχο Μπουτάρη και τον τέως Υφυπουργό Υποδομών κο Βούγια και μίλησαν για γραμμή που θα ξεκινάει από το ΙΚΕΑ και μέσω της Λ. Βασιλίσσης Όλγας θα φτάσει στο κέντρο της πόλης. Έκτοτε αγνοείται η τύχη του.

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ
Τα έργα στη Νέα Παραλία ξεκίνησαν και θα κρατήσουν μέχρι τις αρχές του 2014. Όταν όμως ολοκληρωθούν οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης θα απολαμβάνουν 8 νέα θεματικά πάρκα και την υπόσχεση μιας όμορφης παραλίας. Στην Λεωφόρο Νίκης αναμένεται να δρομολογηθεί ποδηλατοδρόμος και μάλιστα άμεσα προς απογοήτευση των απανταχού ιχ-ήδων που έχουν κατακτήσει την πόλη.

Στο λιμάνι αναμένεται το επόμενο διάστημα να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του 6ου προβλήτα διπλασιάζοντας σχεδόν την χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια. Είναι ένα από τα έργα φαντάσματα της πόλης που εξαγγελλόταν για πολλά χρόνια αλλά φέτος είναι η χρονιά ορόσημο για αυτό το πολύ σημαντικό έργο.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Σε μία πόλη που το συνηθέστερο μέσο μεταφοράς είναι το Ι.Χ., το οδικό δίκτυο είναι το βασικό της πρόβλημα. Στην Θεσσαλονίκη έχουν ήδη σοβαρό πρόβλημα με την εσωτερική περιφερειακή που δυστυχώς λειτουργεί ως αστικός δρόμος και όχι ως αστικός αυτοκινητόδρομος.

Το πρώτο βήμα για να αλλάξει αυτή η κατάσταση έγινε πριν 2 μήνες με την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στη Λαχαναγορά (στο σημείο που συναντιέται η εσωτερική περιφερειακή με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Αθήνας) που θα στοιχίσει περίπου 150.000.000 ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια.

Μέσα στο 2012 αναμένεται να συνεχιστεί το πρόγραμμα αναβάθμισης του δρόμου σε αυτοκινητόδρομο με στόχο σε μερικά χρόνια να είναι ένας ελεύθερος δρόμος χωρίς φανάρια που να επιτρέπει τη διαμπερή κίνηση από δυτικά στα ανατολικά της πόλης με πολλαπλές κατευθύνσεις μέσα και έξω από την Θεσσαλονίκη.

Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι η κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής. Μέσα στο 2011 λέχθηκε πως θα κατασκευαστεί αλλά σε βάθος χρόνου και με έμφαση στο πρώτο τμήμα στα Ανατολικά. Από τότε δεν έχει ακουστεί κάτι και υπάρχει ούτως ή άλλως θέμα και σε πολλές από τις περιοχές που περνά αλλά και με το συνολικό κόστος που λέγεται ότι φτάνει στο εξωπραγματικό για την εποχή νούμερο των 2 δις ευρώ.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ-ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Εκτός από τα παραπάνω στη Θεσσαλονίκη εξαγγέλθηκε πέρυσι από το ΥΠΕΚΑ σειρά παρεμβάσεων υπέρ του πεζού και του ποδηλάτη καθώς και πολλές παρεμβάσεις για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης. Από αυτά μέχρι σήμερα δεν έχει δρομολογηθεί τίποτα. Εδώ ο Δήμος κάνει αξιοσημείωτη δουλειά παρόλο που τα κονδύλια που διαθέτει

ypodomes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...