Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 5

10 Τρόποι με τους Οποίους οι Πωλητές θα σε Κάνουν να Αγοράσεις Πράγματα που δεν Χρειάζεσαι

Οι καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών έχουν μπει κάτω από το μικροσκόπιο και έχουν αναλυθεί από τον κλάδο του εμπορίου με στόχο την μεγιστοποίηση των πωλήσεων. Οι καταναλωτές έχουν γίνει αντικείμενο μελέτης όπως και οι αρουραίοι στα εργαστήρια και η έρευνα έχει οδηγήσει σε επιστημονικά τεκμηριωμένες προσεγγίσεις για να επηρεάσει τα συναισθήματα του αγοραστή, να αυξήσει τις ανασφάλειες του ή να τους ξεγελάσει για να... αγοράσουν πράγματα που δεν χρειάζονται ή δεν θέλουν. Ορίστε συγκεντρωμένοι τα 10 πιο κοινά κόλπα , μαζί με τρόπους να τα αποφύγεις. Αν και μερικά από αυτά μπορεί να φαίνονται σαν κοινή λογική, το καθένα είναι μια αντίδραση σε μια συγκεκριμένη τακτική που χρησιμοποιούν οι πωλητές για να σε κάνουν να αγοράσεις ένα ακόμα πράγμα.

Αυτό είναι ένα τεράστιο καρότσι.

Τα Super Market έχουν εκατοντάδες τεράστια καροτσάκια σταθμευμένα βολικά στην είσοδο. Αφού έχεις επιλέξει κάτι, είναι πολύ πιθανότερο να βρεις πρόσθετα προϊόντα για να γεμίσεις το καρότσι. Εξάλλου, αυτός ο κενός χώρος στο καρότσι παρακαλάει για να τον γεμίσεις. Όλο και κάτι άλλο θα βρεις για να αγοράσεις, έτσι;

Συμβουλή: Αν μπορείς να παραλείψεις το καρότσι και να χρησιμοποιήσεις το καλαθάκι, θα μειώσεις τον πειρασμό του υπερκαταναλωτισμού. Αν μπορείς να πάρεις τα πράγματα που χρειάζεσαι χωρίς καλάθι, ακόμα καλύτερα!

Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου…

Οι καθρέφτες σε επιβραδύνουν και σε κάνουν να κοιτάς περισσότερο, αλλά υπάρχουν περισσότερα από ότι συναντά το μάτι. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν, παρά να ελέγξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη. Και ποιος είναι 100% ικανοποιημένος με αυτό που βλέπει; Κάνοντας σε να νιώθεις πιο αμήχανα σε βοηθά να βλέπεις τα νέα στοιχεία σαν λύση. Είναι περισσότερο πιθανό να αγοράσεις κάτι, όταν έχεις βγει από το σπίτι φορώντας κάτι λιγότερο κολακευτικό.

Συμβουλή: Φόρα κάτι που φαίνεται ωραίο πάνω σου όταν πας για ψώνια και απέφυγε τους καθρέφτες. Όχι μόνο θα νιώθεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και θα αγοράσεις λιγότερα, αλλά θα έχεις και καλύτερη εξυπηρέτηση.

Αγόρασε μεγαλύτερη ποσότητα και κάνε οικονομία;

Αυτό είναι ένα ακόμα αγαπημένο κόλπο των πωλητών. Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο 3 € η μία και 12 € οι τέσσερεις σε προσφορά., εκτός από το γεγονός ότι θα καταλήξεις με 3 παραπάνω πράγματα από ότι χρειάζεσαι. Επίσης, τα προϊόντα σε διαφορετικό βάρος και όγκο έχουν τιμές που έχουν επιλεγεί για να σε μπερδέψουν. Οι αγοραστές έχουν την τάση να προτιμούν τα 10,49 € για 480 γραμμάρια και νομίζουν ότι είναι ισότιμο με το 4.99 € για 240 γραμμάρια ακόμα και αν δεν είναι. Πληρώνεις περισσότερα για λιγότερα. Τα περισσότερα μανάβικα και φαρμακεία είναι υποχρεωμένα να παρέχουν σήμανση με την τιμή μονάδας, αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζει την τιμή πώλησης.

Ακόμη και αν είναι φθηνότερο ανά τιμή μονάδας να αγοράσεις μεγαλύτερη ποσότητα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το κάνεις. Αλήθεια, χρειάζεσαι 3 λίτρα μαγιονέζα ή 1000 κρεμάστρες;

Συμβουλή: Σύγκρινε τις τιμές μονάδας, χρησιμοποίησε το κομπιουτεράκι στο κινητό σου και μην αγοράζεις περισσότερο από ότι πρόκειται να χρησιμοποιήσεις, ανεξάρτητα από το τι θα σώσεις.

Πως στοίβαξαν όλα αυτά τα κουτιά έτσι;

Αυτά τα πανύψηλα και περίπλοκα στοιβαγμένα κουτιά ονομάζονται “power displays” και στόχος τους είναι να σε κάνουν να επιβραδύνεις και να σου αποσπάσουν την προσοχή. Καταστήματα όπως τα IKEA το έχουν πάει αυτό σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Η διάταξη τους είναι ειδικά σχεδιασμένη για να επιβάλλει σε κάθε αγοραστή τουλάχιστον μια στιγμιαία έκθεση σε κάθε κύριο εκθεσιακό χώρο, κάτι το οποίο αυξάνει την πιθανότητα ότι θα βγεις από το κατάστημα με περισσότερα από όσα είχες σκοπό να αγοράσεις εξαρχής.

Συμβουλή: Κοίτα για συντομεύσεις στους διαδρόμους και κατευθύνσου προς το ταμείο.

Για να φτάσεις στο τυρί, θα πρέπει να περάσεις μέσα από τον λαβύρινθο.

Όλα τα προϊόντα πρώτης ανάγκης είναι στο πίσω μέρος του καταστήματος, επειδή είναι πράγματα που ο καθένας χρειάζεται και έχουν χαμηλό ποσοστό κέρδους. Η τοποθέτηση τους εκεί σε αναγκάζει να ρίξεις μια ματιά και σε όλα τα άλλα εμπορεύματα κατά μήκος των διαδρόμων.

Συμβουλή: Ξεκίνα από το πίσω μέρος του καταστήματος και πήγαινε προς τα μπροστά.

Κάδοι με προσφορές και εκπτώσεις.

Σε όλους μας αρέσει να νιώθουμε ότι πετύχαμε μια καλή ευκαιρία, αλλά μην κοροϊδευόμαστε. Ορισμένα καταστήματα πληρώνουν τους υπαλλήλους να διπλώνουν συνέχεια τα ρούχα στους πάγκους, ενώ άλλοι τους πληρώνουν ακριβώς για να τα έχουν λίγο ακατάστατα, γιατί οι αγοραστές το ερμηνεύουν (συχνά ασυνείδητα) ως ένα σύνθημα ότι οι άλλοι άνθρωποι πίστευαν ότι είναι ευκαιρία. Άλλοι πωλητές κάνουν ετήσιες εκπτώσεις για να ξεφορτωθούν από τις κρεμάστρες ότι τους έχει απομείνει.

Συμβουλή: Αξιολόγησε την αξία μιας προσφοράς αντικειμενικά, όχι μόνο από το πώς φαίνεται.

Ω, κάτι μυρίζει θαυμάσια!

Τα μαγαζιά και τα εστιατόρια αγαπάνε να τονώνουν την όρεξη σου με προκλητικές εικόνες και μυρωδιές. Τα παντοπωλεία επωφελούνται από πεινασμένους καταναλωτές, προσφέροντας δωρεάν δείγματα, αλλά αυτό είναι φιλανθρωπία όσο η μυρωδιά του φρεσκοψημένου ψωμιού είναι ατύχημα. Αυτά είναι σήματα για να ενθουσιαστείς και να μπεις στον πειρασμό να αγοράσεις τρόφιμα που δεν είναι καλύτερα για την οικονομική σου υγεία από την φυσική σου υγεία.

Συμβουλή: Να φας πριν βγεις για ψώνια ή αν είσαι έξω για ψώνια ήδη πάρε ένα νερό και ένα σνακ.

Εξοικονόμησε ακόμα περισσότερα χρησιμοποιώντας την κάρτα μας.

Υπάρχει κάποιος λόγος για τον οποίο τα πολυκαταστήματα είναι τόσο πρόθυμα να σε βοηθήσουν να πληρώσεις κάποιο υπερτιμημένο προϊόν, δίνοντας σου μια έκπτωση αν εκδόσεις την κάρτα τους. Θα βγάλουν αυτά τα χρήματα της έκπτωσης αργότερα. Είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσεις περισσότερα πράγματα αν δεν χρειάζεται να μετράς τα ευρώ που έχεις στο πορτοφόλι σου.

Συμβουλή: Πλήρωνε με μετρητά. Πηγαίνοντας στο ΑΤΜ και τσεκάροντας το υπόλοιπο του λογαριασμού σου, σου δίνει επιπλέον χρόνο για να εξετάσεις την αγορά σου.


Οι πωλητές αγαπάνε να βάζουν τα παιδιά να σε «βοηθάνε» να βρεις πράγματα.

Οι κατασκευαστές διαφημίζουν τα προϊόντα τους στα παιδιά με επιθετική τακτική, ώστε τα παιδιά να είναι γεμάτα ενέργεια να τα αναζητήσουν μετά. Τα καταστήματα γνωρίζουν ότι η αλίευση της προσοχής ενός παιδιού είναι ένας σπουδαίος τρόπος να αποσπάσεις την προσοχή των γονιών να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Για αυτό τοποθετούν περισσότερα πολύχρωμα, διασκεδαστικά, γυαλιστερά αντικείμενα σε σημεία που να μπορούν να τα φτάσουν.

Συμβουλή: Προσπάθησε να αφήνεις τα παιδιά στο σπίτι ή να βάζεις κάποιον να τα προσέχει. Ο άνθρωποι τείνουν επίσης να ψωνίζουν πιο αποδοτικά χωρίς τον σύντροφο τους ή φίλους τους.

Πας στο ταμείο; Κάτι τελευταίο…

Τα ποτά, οι καραμέλες, οι τσίχλες, οι εφημερίδες είναι όλα μπροστά στο ταμείο. Αυτό το μέρος είναι βολικό εν μέρει επειδή είναι μικρό και περιορισμένο, αλλά σημαίνει επίσης ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις τιμές και μπορεί να μην πάρεις την αγαπημένη σου μάρκα.

Συμβουλή: Ρώτησε τον εαυτό σου αν πραγματικά χρειάζεσαι κάτι από αυτά.

dailyarticle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...