Σε επίσκεψη που πραγματοποίησε τη Δευτέρα στη Χαλκιδική, ο Υφυπουργός Υποδομών κος Μαγκριώτης αναφέρθηκε σε κάθε ένα από τα έργα υποδομής και τις μελέτες που υλοποιούνται τη περίοδο αυτή από το Υπουργείο Υποδομών και τη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Αναλυτικά:
Κατασκευή Οδικού Τμήματος Ποτίδαια - Κασσανδρεία του Οδικού Δικτύου Κασσάνδρας Ν. Χαλκιδικής
Δημοπρατήθηκε στις 6 Ιουλίου 2010 και υπογράφηκε η σύμβαση στις 29 Δεκεμβρίου 2010. Η Προβλεπόμενη διάρκεια του έργου είναι 1.500 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, με προϋπολογισμό ένταξης: 80 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία - Θράκη. Το έργο κατασκευάζεται.
Περιμετρική Οδός Πολυγύρου, Τμήμα Άγιος Βλάσης προς Βράσταμα
Δημοπρατήθηκε στις 15 Ιουνίου 2010 και στις 8 Φεβρουαρίου 2011 υπογράφηκε σύμβαση με προβλεπόμενη διάρκεια έργου 1.480 ημέρες από... την υπογραφή της σύμβασης. Ο Προϋπολογισμός ένταξης ανέρχεται στα 8,65 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία - Θράκη. Η κατασκευή αφορά οδικό τμήμα μήκους 2 χλμ., από τον Άγιο Βλάση, που καταλήγει η επαρχιακή οδός «Γερακινής - Πολυγύρου», μέχρι τη συμβολή με την επαρχιακή οδό «Πολυγύρου - Βραστάμων».
Το υπ` όψη οδικό τμήμα θα παρακάμπτει τον Πολύγυρο και θα εκτρέπει τη διερχόμενη κυκλοφορία, από και προς τη χερσόνησο της Σιθωνίας, από τον πολεοδομικό ιστό στην περιαστική οδό. Το έργο κατασκευάζεται.
«Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη - Πολύγυρος τμήμα «Θέρμη Γαλάτιστα».
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 36 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων . Το Έργο διακρίνεται στα εξής δύο τμήματα:
α) Υποτμήμα «Θέρμη - Όρια Νομού Θεσ/νίκης», μήκους 16,1 χλμ. περίπου
β) Υποτμήμα «Όρια Νομού Θεσ/νίκης - Γαλάτιστα», μήκους 4,3 χλμ. περίπου
Το έργο δημοπρατήθηκε από την «Εγνατία Οδός ΑΕ», αλλά το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης με τον μειοδότη. Το έργο θα επαναδημοπρατηθεί εντός του 2011.
«Αναβάθμιση του Τμήματος «Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια»
Το έργο, αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός ΑΕ» έχει προϋπολογισμό περί τα 57 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και απαλλοτριώσεις περίπου 5 εκ. ευρώ). Στο υφιστάμενο οδικό τμήμα των 5,2 χλμ. της Επαρχιακής Οδού «Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια», προβλέπεται η αναβάθμισή της και η μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο.
Στο έργο συμπεριλαμβάνονται επεμβάσεις βελτίωσης των υφισταμένων ανισόπεδων κόμβων «N. Πλαγίων» και «Πορταριάς», καθώς επίσης και η δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων «Φλογητών» και «Διονυσίου» στο τμήμα Σωζόπολη- Ν. Μουδανιά. Λόγω δικαστικών προσφυγών των κατοίκων αναφορικά με τις απαλλοτριώσεις προκλήθηκαν καθυστερήσεις.
Στις 8 Ιουνίου 2011 αναβλήθηκε από το δικαστήριο για τις 14 Δεκεμβρίου 2011 η δικάσιμος για τον καθορισμό της τιμής μονάδας των απαλλοτριώσεων. Ελπίζω να ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα που ορισμένοι δημιουργούν αδικαιολόγητα και ταλαιπωρούν τους ανθρώπους της Χαλκιδικής, της Θεσσαλονίκης και τους επισκέπτες. Η ένταξη και δημοπράτηση του έργου μπορεί να γίνει το Α? τρίμηνο 2012.
«Παράκαμψη της Αρναίας» εκτιμώμενου προϋπολογισμού 29,5 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσ/νίκης - Ιερισσού, παράκαμψης του οικισμού της Αρναίας, μήκους 5,2 χλμ και συνδετήριας οδού προς Μ. Παναγία μήκους 3,0 χλμ, με εφαρμογή διατομής μία (1) λωρίδα ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ συνολικού πλάτους 11/14. Η δαπάνη του έργου υπολογίζεται σε 25.500.000 ευρώ. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Μακεδονίας - Θράκης 2007-2013.
Για το οδικό τμήμα Τρυπητή - Ουρανούπολη, μήκους περίπου 7 χλμ., εκπονείται η μελέτη διαπλάτυνσης με την εποπτεία της ΔΔΕ/ΠΚΜ, με προϋπολογισμό αμοιβής 400.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008, που ολοκληρώθηκε και θα προωθηθούν οι διαδικασίες κατασκευής του έργου.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μαγκριώτης στα παρακάτω έργα που βρίσκονται σε στάδιο ωρίμανσης των μελετών και περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων:
«Σύνδεση της Εγνατίας με το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής» τμήμα «Κόμβος Γερακαρούς - Άγιος Πρόδρομος».
Η μελέτη του έργου είναι ήδη υπό σύνταξη στα πλαίσια του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Προβλέπεται νέα χάραξη από Αγ. Πρόδρομο έως τον κόμβο της Γερακαρούς με παράκαμψη των οικισμών, με πλάτος δρόμου 11 μ και μήκος 16,2 χλμ. Το εκτιμώμενο κόστος του έργου θα είναι της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ, με 5 εκατ. ευρώ οι απαλλοτριώσεις. Έχει υποβληθεί και αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Εκτιμάται η ολοκλήρωσή της μέχρι το τέλος του 2011.
Οδικός άξονας «Πολύγυρος - Ουρανούπολη» τμήμα Πολύγυρος - Ιερισσός - Τρυπητή
Στο ανωτέρω τμήμα η μελέτη του έργου είναι ήδη υπό σύνταξη στα πλαίσια του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Η σύμβαση ανάθεσης της μελέτης ύψους 2.184.000 ευρώ υπεγράφη στις 13 Σεπτεμβρίου 2010 και αφορά βελτιώσεις υφισταμένων τμημάτων ή νέες χαράξεις όπου απαιτείται με δίιχνη διατομή 11,00 μ.
Η μελέτη χωρίζεται σε τρία τμήματα 1) Πολύγυρος- Ρέμα Κούνδουρου, που θα ολοκληρωθεί το Γ? τρίμηνο 2012, 2) Ρέμα Κούνδουρου- Ιερισσός που θα ολοκληρωθεί το Γ` τρίμηνο 2012 και 3) Ιερισσός- Τρυπητή που θα ολοκληρωθεί το Δ? τρίμηνο 2011. Το κόστος του έργου προϋπολογίζεται περί τα 100 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου σχεδιάζεται ανά τμήματα.
Για το οδικό τμήμα Κασσανδρεία - Πευκοχώρι, μήκους 23,0χλμ. εκπονούνται οι μελέτες με την εποπτεία της ΔΔΕ/ΠΚΜ, με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008/3, με προϋπολογισμό αμοιβής 2.300.000 ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2011.
Οδικός άξονας Ν.Μουδανιά - Ψακούδια - Νικήτη:
α) Για το οδικό τμήμα Ν. Μουδανιά - Ψακούδια, μήκους 29 χλμ. έχει ανατεθεί η μελέτη νέας χάραξης, προϋπολογισμού αμοιβής 1.940.000 ευρώ με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2011.
β) Για το οδικό τμήμα Ψακούδια - Νικήτη, ανατέθηκε μελέτη νέας χάραξης, προϋπολογισμού αμοιβής 1.480.000 ευρώ με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008, Υπογράφηκε η σχετική σύμβαση στις 3 Σεπτεμβρίου 2010 και η περάτωση της μελέτης προβλέπεται στις 3 Φεβρουαρίου 2012.
Οδικό τμήμα Κελλί - Νικήτη:
Για τον κάθετο άξονα Κελλί - Νικήτη εκπονούνται οι μελέτες με την εποπτεία της ΔΔΕ/ΠΚΜ με προϋπολογισμό αμοιβής 1.100.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από την ΣΑΜΠ008.
Πηγή:ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου