Ενα ευρύ δίκτυο πεζόδρομων στο κέντρο της πόλης, δημιουργία δέκα χώρων στάθμευσης, αναπλάσεις πλατειών και στις έξι δημοτικές κοινότητες και αξιοποίηση ρεμάτων προς όφελος των περιοίκων περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο «Θεσσαλονίκη αύριο» που έχει καταρτίσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, κωδικοποιώντας τις άμεσες προτεραιότητές του.
«Το ''Θεσσαλονίκη αύριο'' είναι στην ουσία το σχέδιο δράσης της νέας διοίκησης του δήμου, αφού περιλαμβάνει τις άμεσες προτεραιότητές μας για την πόλη τα επόμενα χρόνια. Διευκρινίζω -γιατί αυτό έχει μεγάλη σημασία- ότι πρόκειται για παρεμβάσεις που...
είναι απολύτως εφικτές και η υλοποίησή τους δεν ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας», ξεκαθαρίζει στον «ΑτΚ» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης.
Το σχέδιο «Θεσσαλονίκη αύριο» περιλαμβάνεται στο μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του δήμου και του υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), ενώ αίτημα του κ. Κουράκη είναι το σχέδιο αυτό να συμπεριληφθεί ως προσάρτημα στις προτάσεις του δήμου για το νέο επικαιροποιημένο ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης. Αλλωστε, το «Θεσσαλονίκη αύριο», έτσι όπως συμπληρώνεται από τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα «Θεσσαλονίκη 2012» που έχει παρουσιάσει η πρώην υπουργός Τίνα Μπιρμπίλη, αποτελεί την πυξίδα των επιδιώξεων της νέας διοίκησης, το όραμά της για την πόλη του αύριο.
Η ανάκτηση των δημόσιων χώρων και η αναβάθμιση της εικόνας της Θεσσαλονίκης αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες. Επιδίωξη αποτελεί επίσης η Θεσσαλονίκη να γίνει μια «πράσινη», πιο φιλική προς το περιβάλλον πόλη με ταυτόχρονη εξασφάλιση της βιώσιμης κινητικότητας των πολιτών σε αυτήν.
Τι περιλαμβάνει
Πλατείες-ανοιχτοί χώροι, δίκτυο πάρκινγκ σε ακίνητα του δήμου ή και άλλων φορέων, πρόβλεψη για τους νέους χώρους που δημιουργούνται γύρω από τις στάσεις του μετρό, αλλά και «απαντήσεις» (με τη δημιουργία ανάλογων υποδομών) σε προβλήματα που αντιμετωπίζει ξεχωριστά η κάθε δημοτική κοινότητα (ενδεικτικό παράδειγμα η Β' Δημοτική Κοινότητα στην οποία προτείνεται να δημιουργηθεί μία... Τσάιναταουν, μετατρέποντας την κινεζική αγορά από μειονέκτημα σε πλεονέκτημα) προβλέπονται στο «Θεσσαλονίκη αύριο». Το σχέδιο αναπτύσσεται σε τρεις τομείς:
α. Δημιουργία χώρων στάθμευσης
Η δημιουργία χώρων στάθμευσης υπόγειων και υπέργειων – μηχανοκίνητων σε ακίνητα του δήμου ή άλλων φορέων, μεταξύ των οδών. Ως παράδειγμα αναφέρονται στο μνημόνιο οι εξής θέσεις:
1. Μοναστηρίου, Γιαννιτσών, Αναγεννήσεως και ανωνύμου οδού
2. Καυταντζόγλου, Κ. Καραμανλή, Δοϊράνης και Γ. Λαμπράκη
3. Β. Ολγας, Καλλιδοπούλου, Σααδί Λεβή
4. Π. Συνδίκα, ανωνύμου, Λυσιμάχου, Παπανδρέου
5. Δελφών, 25ης Μαρτίου, Καρακάση και Ζαμπελίου Παράσχου
6. Μιχαήλ Ψελλού, Κ. Καραμανλή, Υψηλάντου, Α. Παπαναστασίου
7. Παλιά Λαχαναγορά (Αγ. Δημητρίου, Μπουντώνα, πλ. Μουσχουντή, Φιλώτα)
8. Παλιό Καλαμαρί (Κ. Βόγα, Βικοπούλου, ανωνύμου και Λουκιανού)
9. Πλατεία Περιστεριών (Αυρηλιανής, Ζέντζη, Α. Προνοίας, Α. Παπαδοπούλου)
10. Πλατεία Τερψιθέας
β. Αναβάθμιση πλατειών
Στη λίστα με τις προτεινόμενες προς ανάπλαση πλατείες αναφέρονται οι: Αριστοτέλους, Αρχαία Αγορά (ανάδειξη του cryptoporticus του ρωμαϊκού forum), περίγυρος Ροτόντας, πλατεία Αθωνος, πλατεία Διοικητηρίου, πλατεία Χρηματιστηρίου, πλατεία Εμπορίου, πλατεία 12 Αποστόλων, πλατεία Ιπποδρομίου, πλατεία Αντιγονιδών, καθώς και η ανάπλαση των πλατειών πάνω από τους πέντε κεντρικούς σταθμούς του μετρό (πλατεία Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, πλατεία Δημοκρατίας, Αλκαζάρ, πλ. Μακεδονομάχων, πλ. Σιντριβανίου).
γ. Αύξηση ανοιχτών δημόσιων χώρων και πιλοτικές εφαρμογές βιοκλιματικού σχεδιασμού και εξοικονόμησης ενέργειας σε επιβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές
Προβλέπεται συγκεκριμένα:
- Η διεύρυνση του ελεύθερου χώρου γύρω από το δημαρχείο με ενδεχόμενη υπογειοποίηση οδών και πεζοδρομήσεις, ώστε να ενοποιηθούν οι χώροι γύρω από τα μουσεία, το πάρκο του Πεδίου του Αρεως και το χώρο της ΔΕΘ.
- Κοιμητήρια Ευαγγελίστριας – ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου.
- Πεζοδρομήσεις στον περιβάλλοντα χώρο των σχολικών κτιρίων.
- Αξιοποίηση και ανασχεδιασμός της περιφερειακής τάφρου.
- Ανάπλαση παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού (μεταφορικός κόμβος: προαστιακός – μετρό – λιμάνι).
- Η αξιοποίηση – ανάπλαση του μετώπου της πόλης προς το δάσος.
- Η περιβαλλοντική ανάδειξη και υδραυλική διευθέτηση ρεμάτων (Δόξας, Στρωμνιτσιωτών, Υφανέτ, Ευαγγελίστριας).
- Η προστασία και αξιοποίηση τμήματος του περιαστικού δάσους μεταξύ της περιφερειακής οδού και των σχεδίων πόλεων Θεσσαλονίκης, Τριανδρίας, Αγίου Παύλου (περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του Θεάτρου Δάσους και του ζωολογικού κήπου).
- Η μαρίνα αναψυχής στην παραλιακή ζώνη του δήμου Θεσσαλονίκης.
Τέλος, στο πλαίσιο των δράσεων για περιβαλλοντική προστασία, προτείνεται η χωροθέτηση Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη δυτική Θεσσαλονίκη
agelioforos
1 σχόλιο:
Με τι λεφτά θα γίνουν όλα αυτά;Ξεχρέωσε ο δήμος;
Δημοσίευση σχολίου