Πέμπτη, Ιουνίου 2

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ


ΣΥΝΕΠΕΙΑ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΣΟΝ ΓΙΑ ΗΛΙΘΙΟΥΣ

Τη βασική αρχή του τίτλου αγνοεί, ελπίζω όχι ηθελημένα, η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία μας βομβαρδίζει συνεχώς εδώ και μήνες με ανακοινώσεις για επικείμενη αύξηση της ρευστότητος στην αγορά μέσω διαφόρων τρόπων.
Ενδεικτικά αναφέρω τον Αναπτυξιακό Νόμο, το ΕΤΕΑΝ, τα προγράμματα του ΕΣΠΑ (εξωστρέφεια, καινοτομία, νεανική επιχειρηματικότητα κ.λπ.), δράσεις οι οποίες όχι μόνο δεν έχουν μπει στη φάση της υλοποίησης, αλλά και να μπουν, είναι αμφίβολο αν δημιουργήσουν ρευστότητα στην αγορά, ακόμα και αν περάσει ένας χρόνος.
Τι επίδραση μπορεί όμως να έχει στη ρευστότητα ο Αναπτυξιακός Νόμος, όταν ακόμη ο πρώτος κύκλος υποδοχής αιτήσεων για τη φετινή χρονιά είναι σε εξέλιξη, η Μονάδα Επιχειρησιακής Ανάπτυξης στο πρώην ΥΜΑΘ, στελεχώνεται με πολύ αργούς ρυθμούς και σύμφωνα με πληροφορίες αναξιοκρατικά και η όλη προσπάθεια βασίζεται σε φορολογικά κίνητρα, τα οποία σε μια αγορά που βουλιάζει δεν έχουν νόημα;
Πόσοι θα ωφεληθούν από το ΕΤΕΑΝ, ακόμα και αν αρχίσει να λειτουργεί το καλοκαίρι, όταν θα συμμετέχει μόνο με 30% στο συνολικό δανεισμό το Ταμείου, ενώ το υπόλοιπο θα δοθεί από τις τράπεζες σίγουρα με αυστηρά πιστοδοτικά κριτήρια;Πότε θα αρχίσουν να εκταμιεύονται οι πόροι του ΕΣΠΑ, το οποίο στην κυριολεξία καρκινοβατεί;
Τέλος, μπορεί να έχει βάση ο ισχυρισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης, ότι θα διοχετευθεί μεγάλη ρευστότητα στην αγορά μέσω της δημιουργίας μίας Δημόσιας Τράπεζας Επενδύσεων που θα προσελκύσει παράλληλα και ιδιωτικά κεφάλαια; Έχουν σκοπό λοιπόν, να δημιουργήσουν μία άλλη ΕΤΕΒΑ σε μία εποχή που πωλείται ακόμα και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και αναδιαρθρώνεται κεφαλαιακά η Αγροτική Τράπεζα;
Βέβαια, παρά τις μέχρι πρόσφατα διακηρύξεις του, το Υπουργείο αρχίζει να αλλάζει γραμμή και να ισχυρίζεται ότι μάλλον ούτε το ΕΤΕΑΝ θα είναι λύση, ούτε βέβαια το ΕΣΠΑ λόγω γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Τι έκανε όμως τόσους μήνες στην κατεύθυνση αυτή;
Επειδή όμως δεν έκανε σπουδαία πράγματα, θα μπορούσε να υιοθετήσει άμεσα δύο προτάσεις από το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την έξοδο από την κρίση. Συγκεκριμένα, αναφέρομαι στην εξόφληση των εκκρεμοτήτων του κράτους προς τους ιδιώτες (οφειλές από επιστροφή ΦΠΑ, επιδοτήσεις, εφάπαξ συνταξιούχων, πληρωμές σε συμβάσεις έργου και εργασίας, μέχρι και αμοιβές κατασκευαστικών έργων) και στη δέσμευση των τραπεζών να προσφέρουν στην πραγματική οικονομία, ένα μέρος, 20-30% των εγγυήσεων που παίρνουν.
Τέλος νομίζω, ότι το Υπουργείο πρέπει να αντιληφθεί, ότι οφείλει να σταματήσει τις δηλώσεις για το τι θα γίνει και να αποδεχθεί ότι υπάρχει ουσιαστική αδυναμία παραγωγής έργου λόγω του υφισταμένου μείγματος πολιτικής, της ελληνικής γραφειοκρατίας αλλά και της αντιεπιχειρηματικής νοοτροπίας που διέπει ένα σημαντικό τμήμα του κυβερνώντος κόμματος. Άλλωστε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός πρόσφατα μίλησε για υγιή επιχειρηματικότητα, τονίζοντας εμμέσως ότι υπάρχουν και μη υγιείς δυνάμεις. Γιατί όμως δεν μίλησε ποτέ για υγιή συνδικαλισμό ή για υγιή δημόσια διοίκηση; Μάλλον πιστεύει ότι εκεί όλα λειτουργούν ομαλά!
Μόνο λοιπόν με την αλλαγή τακτικής θα μπορέσει το Υπουργείο Ανάπτυξης να ενσωματώσει στην πολιτική του την άποψη ότι η συνέπεια είναι συστατικό πετυχημένης ηγεσίας και όχι προσόν για ηλιθίους και θα σταματήσει έτσι να προκαλεί τους ανθρώπους της αγοράς.
Αυτό από μόνο του θα είναι μια μεγάλη συνεισφορά στο πολιτικό σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...