Παρασκευή, Νοεμβρίου 11

Το Savoir Vivre των e-mails

Η Ηλεκτρονική αλληλογραφία- E-Mail - Το Πιο Σημαντικό Εργαλείο, όχι ένα ακόμη εργαλείο, αλλά το πιο σημαντικό εργαλείο και μια από τις πιο βασικές υπηρεσίες του Διαδικτύου. Εκτός του ότι είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος να στέλνουμε επιστολές και να επικοινωνούμε ταχύτατα, είναι επίσης ο μόνος τρόπος γι’ αυτούς που ασχολούνται με το online marketing να παραμένουν σε επαφή με τους πελάτες ή τους υποψήφιους πελάτες τους. Πολλοί ειδικοί στο μάρκετινγκ θεωρούν πως είναι κατά πολύ πιο χρήσιμο από το ίδιο το Διαδίκτυο παρ’ όλο που είναι λιγότερο δημοφιλές απ’ αυτό.
Δεν θα σας πω τεχνικές λεπτομέρειες ( που έτσι κι αλλιώς δεν ξέρω) όμως όλες οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελούνται από δύο τμήματα που στην μέση χωρίζονται με το σύμβολο – @ – Το τμήμα πριν από το @ είναι το mail-box (γραμματοκιβώτιο) και το τμήμα μετά το σύμβολο @ είναι η περιοχή ή το όνομα του παροχέα πρόσβασης (isp)που χρησιμοποιείτε. Όπως για παράδειγμα miastala@gmail.com Όχι δεν θα εξετάσουμε το τεχνικό μέρος του θέματος αλλά θα πούμε για μερικούς εκλεπτυσμένους και καθώς πρέπει τρόπους χρήσης αυτού του εργαλείου καθώς και μερικές παγίδες που επιβάλλεται να αποφεύγετε για να μην χαρακτηριστείτε άσχετοι (μακριά από ‘μας)

Τα Ε- Μail Και Οι Πελάτες Σας
Κάποιοι επιχειρηματίες έχουν ανακαλύψει τα πλεονεκτήματα της χρήσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το χρησιμοποιούν για να αυξήσουν την πελατεία τους, καθώς φέρνει τους νέους πελάτες άμεσα σε επαφή με την εταιρία ή το προϊόν. Τους βοηθά επίσης να κάνουν έρευνα αγοράς διαβάζοντας τα μηνύματα των υποψήφιων πελατών. Το χρησιμοποιούν ακόμη για δημιουργία και καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης στην συγκεκριμένη εταιρία ή υπηρεσία και τέλος παρέχει ενημέρωση στους καταναλωτές – πελάτες σχετικά με... νέα προϊόντα, ή νέες υπηρεσίες, πωλήσεις, εκπτώσεις, σεμινάρια, συγκεντρώσεις, εκδηλώσεις, και τα όμοια.

Πιο Καλό Κι Από Καλό
Με απλά λόγια το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο – σε αντίθεση με όλες τις άλλες μορφές διαφήμισης και προώθησης – προσφέρει την δυνατότητα να εμφανίσετε την εταιρία ή το προϊόν σας μπροστά στα μάτια ανθρώπων που αυτή ακριβώς την στιγμή ενδιαφέρονται και ΘΕΛΟΥΝ να αγοράσουν προϊόντα σαν τα δικά σας.

Αυτό είναι καλύτερο, αμεσότερο και φτηνότερο ακόμα και από τις εμπορικές εκθέσεις όπου οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται πηγαίνουν μεν αλλά δεν ΘΕΛΟΥΝ να κάνουν άμεσα αγορά.
Ακόμη σας επιτρέπει με το πάτημα ενός κουμπιού να ξέρετε από πού ήρθαν οι πελάτες σας και να κανονίσετε ανάλογα την επικοινωνιακή πολιτική σας. Όλες αυτές οι δυνατότητες που δεν υπήρχαν πριν μερικά χρόνια γεννούν μεγάλες ευκαιρίες για όποιον σκέφτεται σύγχρονα και έξυπνα.

Το Σαβουάρ-Βιβρ Στα E-Mail Είναι Απαραίτητο
Μέσα στο Διαδίκτυο είστε αυτά που πληκτρολογείτε στον υπολογιστή σας. Τα μηνύματα που στέλνετε είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα σας γνωρίσει το 100%των ανθρώπων που συνομιλείτε. Η χρήση του διαδικτύου είναι συναρπαστική, εντάξει το ξέρω και συμφωνώ μαζί σας. Ακόμη να ξέρετε ότι προσφέρει, πάρα πολλούς τρόπους να γίνετε για άλλη μια φορά ρεζίλι των σκυλιών (θεός φυλάξει)!
Εγώ θα κάνω το καθήκον μου και θα σας δώσω μερικές συμβουλές πως να αποφύγετε τις κακοτοπιές και να πουλήσετε μούρη σαν έμπειροι και πολύ εξπέρ σέρφερ. Αυτά που θα σας πω δεν απέχουν πολύ από τους κανόνες του σαβουάρ-βιρβ που υπάρχουν και για την κλασική αλληλογραφία ( ξέρετε εκείνη με τον φάκελο και το γραμματόσημο απ έξω ), λίγο πολύ είναι οι ίδιοι κανόνες συμπεριφοράς.

Πρώτα Μάθετε Και Μετά Αρχίστε
Ξέρω ότι μόλις ενεργοποιήσετε έναν λογαριασμό στο Διαδίκτυο θα σας πιάσει μια ακατανίκητη επιθυμία να αρχίσετε να γράφετε μηνύματα και να τα στέλνετε δεξιά κι αριστερά – και όποιον πάρει ο χάρος . Μην Το Κάνετε!

Μπορείτε να στείλετε σε μερικούς γνωστούς και φίλους για να τους κάνετε γνωστό το μεγάλο γεγονός και την καινούργια σας διεύθυνση αλλά προς Θεού μην αρχίσετε να στέλνετε μηνύματα σε αγνώστους και σίγουρα Όχι Σε Πελάτες, όχι ακόμη μέχρι να ξέρετε καλά το Savoir Vivre των e-mails
Πρωσωχύ Στειν Ωρθωγραφύα σας

Πολλοί επιχειρηματίες και χρήστες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν την άποψη ότι, επειδή τα μηνύματα που στέλνουν είναι σύντομα και ανεπίσημα η ορθογραφία, η σωστή γραμματική και σύνταξη δεν έχουν καμία σημασία και ακόμη χειρότερα ότι τα λάθη στην ορθογραφία και στην σύνταξη τους κάνουν να δείχνουν πολυάσχολοι και σημαντικοί.

Αν αίχαιτε αυταίς τοις απώψης αιγώ δαιν μπωρό να σας πο τήποτε άλλω. (καλό έτσι?)
Έχω την γνώμη ότι αν δεν προσέχετε την ορθογραφία σας και το συντακτικό αυτών που γράφετε θα είναι σαν να πηγαίνετε στο ένα επίσημο δείπνο ντυμένος σαν τους σερβιτόρους. Σίγουρα οι φίλοι σας θα σας αναγνωρίσουν, αλλά κάποια σπουδαία για εσάς γνωριμία, μπορεί να σας ζητήσει να της γεμίσετε το ποτήρι σαμπάνια.

Τα περισσότερα από τα προγράμματα ταχυδρομείου διαθέτουν έλεγχο ορθογραφίας. Μπορείτε ακόμη να ορίσετε ελεγκτή ορθογραφίας για να ελέγχονται τα μηνύματα σας την στιγμή που τα γράφετε. Ακόμη και τότε ξαναδιαβάστε προσεκτικά αυτά που γράφετε όταν τα ολοκληρώσετε και ΠΡΙΝ τα ταχυδρομήσετε.

Προσέξτε Πως Βάζετε Την Υπογραφή Σας
Όλα τα προγράμματα ταχυδρομείου σας δίνουν την δυνατότητα να έχετε μια υπογραφή δηλαδή ένα αρχείο που προστίθεται στο τέλος κάθε μηνύματος που στέλνετε. Υποτίθεται πρέπει να περιέχει κάτι σύντομο που σας αντιπροσωπεύει και σας ξεχωρίζει. Έγινε συνήθεια να μπαίνει εκεί κάποιο «έξυπνο» σχόλιο για να προσθέτει τάχα μια προσωπική πινελιά. Όμως οι υπογραφές κάποιων ανθρώπων ξεφεύγουν και πιάνουν μέχρι και 100 γραμμές «κείμενο τέχνης». Μακροσκελή αποφθέγματα, τεράστιες διακηρύξεις και κάθε είδους -υποτίθεται- ενδιαφέρον υλικό.

Σας ενημερώνω ότι αυτού του είδους η υπογραφή μπορεί να φαίνετε χαριτωμένη ή διασκεδαστική τις δυο ή τρεις πρώτες φορές αλλά πολύ γρήγορα κουράζει και σας κολλάει στο κούτελο την σφραγίδα του άσχετου.

Εκτός από το που την βάζετε την υπογραφή σας πρέπει να προσέχετε και το μέγεθος της. Αν αλλού οι γνώμες διχάζονται εδώ σίγουρα το μέγεθος δεν είναι πλεονέκτημα. Προσπαθήστε να έχετε το πολύ μέχρι τέσσερεις γραμμές όπως κάνουν όλοι οι έμπειροι χρήστες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

ΜΗΝ ΓΡΑΦΕΤΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΊΑ
Στον κόσμο του Διαδικτύου τα κεφαλαία σημαίνουν ότι φωνάζετε και είναι από τα πλέον απαγορευτικά να στέλνετε μηνύματα μόνο με κεφαλαία γράμματα. Οι άλλοι θα νομίσουν ότι τους βάζετε τις φωνές ή ακόμη χειρότερα ότι είστε άσχετοι και θα σας απαντήσουν με διάφορες εξυπνάδες για το πλήκτρο Chift που κόλλησε και διάφορα γραφικά που δεν θα σας αρέσουν καθόλου.

Τα πληκτρολόγια των υπολογιστών έχουν την δυνατότητα να χειρίζονται πεζούς χαρακτήρες από το 1970. Προσαρμοστείτε και αξιοποιήστε αυτό το θαύμα της σύγχρονής τεχνολογίας ώστε να γράφετε σωστά. Μια φορά στις τόσες παίρνω κάποιο μήνυμα από κάποιον που μου γράφει εντελώς ανορθόγραφα μόνο με κεφαλαία και χωρίς τόνους ή σύνταξη , θέλοντας να μου πουλήσει κάτι. Τι να πω;

Μην Φουντώνετε Και Μην Φωνάζετε!
Για κάποιο ανεξήγητο λόγο είναι εύκολο να χάσετε την ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ (σε όλους μπορεί να συμβεί). Κάποιες φορές είναι για κάτι που λάβατε στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο και άλλοτε για κάτι που βλέπετε στον ιστό. Θα μπείτε στον πειρασμό να στείλετε μια απάντηση που να λέει χύμα και τσουβαλάτα τι πιστεύετε πως είναι αυτός και όλο του το σόι. Μην το κάνετε γιατί είναι βέβαιο ότι και ο άλλος θα σας απαντήσει με τον ίδιο τρόπο.
Αυτού του είδους οι ανταλλαγές απόψεων είναι αρκετά συνηθισμένες που απέκτησαν και όνομα: Flaming (Φούντωμα). Πιστεύω ότι ποτέ δεν είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο και ποτέ μα ποτέ δεν το κάνουμε εμείς που έχουμε επίγνωση του Σαβουάρ-βιρβ όχι μόνο του Δικτύου αλλά και της ζωής γενικότερα.

Σπαμ το Φρικτό Σπαμ το Φρικιό
Από τα πιο δυσάρεστα στο Δίκτυο είναι Το Spam, δηλ. η επιστολή σωρών αντιγράφων ενός μηνύματος σε όσο περισσότερους χρήστες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι δυνατόν. Πήρε το όνομα του από ένα επεισόδιο μιας επιτυχημένης Βρετανικής σειράς. Συνήθως πουλάει κάτι άχρηστο. Είναι πολύ ενοχλητικό, σε μερικές χώρες είναι και παράνομο και ακόμη παραβιάζει όλους τους κανόνες των isp σε όλο τον κόσμο.

Είναι και αναποτελεσματικό γιατί τώρα πια οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι isp διαθέτουν αυτόματα προγράμματα εντοπισμού και ξεφορτώματος όλων αυτών των αντιπαθητικών μηνυμάτων. Ακόμη και κάτι καλό να θέλουν να πουλήσουν οι περισσότεροι άνθρωποι τα θεωρούν απάτη και τα διαγράφουν χωρίς να τα ανοίξουν.

Τι Μπορείτε Να Κάνετε?
Κατ’ αρχάς Δεν Το Κάνετε Ποτέ για κανένα αλλά απολύτως κανένα λόγο. Το Δίκτυο υπάρχει και αναπτύχθηκε επειδή υπάρχει η ανάγκη για εύκολη και γρήγορη ροή πληροφοριών και όλοι εμείς που το χρησιμοποιούμε πρέπει να φροντίσουμε να διατηρήσουμε αυτή την κατάσταση. Πιστεύω ότι το Σπαμ δεν είναι μόνο τεχνικό πρόβλημα, αλλά έχει να κάνει κυρίως με την προσωπικότητα αυτών που επιλέγουν αυτό το τρόπο να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους. Μόνο ένας συνδυασμός τεχνικών, νομικών, και κοινωνικών μέτρων ίσως φέρουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Τα σπαμ είναι ένας θαυμάσιος και εύκολος τρόπος για να αποκτήσετε νέους εχθρούς και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τα δύο είδη Επικοινωνίας Μιλάω -Ακούω
Υπάρχουν δύο είδη επικοινωνίας και εξαρτώνται και τα δύο από το σημείο παρατήρησης που υιοθετεί κάποιος. Υπάρχει η εκρέουσα επικοινωνία και υπάρχει και η εισρέουσα επικοινωνία (Μιλάω και Ακούω) Μερικοί άνθρωποι μπορεί να μην έχουν φανταστεί ότι η επικοινωνία είναι τόσο μιλάω και άλλο τόσο ακούω. (Εισροή και εκροή) Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που οι άνθρωποι μιλάνε μεταξύ τους και δεν Επικοινωνούν. Επειδή μόνο μιλάνε και δεν ακούνε. Η μόνο ακούνε και δεν μιλάνε.
Επικοινωνία όμως σημαίνει και τα δύο μιλάω και ακούω στις σωστές αναλογίες.

Το Δίπολο Της Επικοινωνίας
Τα γεγονότα που θέλουμε να συμβούν εξαρτώνται σημαντικά από το πώς μεταδίδουμε πληροφορίες δηλαδή από το πόσο καλά επικοινωνούμε. Εκείνος που μιλάει πρέπει και να ακούσει και εκείνος που ακούει πρέπει και να μιλήσει. Εισροή και Εκροή, αυτά τα δύο δημιουργούν το Δίπολο της Επικοινωνίας.

Πηγή: miastala.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...