Νέα κόντρα ξεσπά ανάμεσα στον ΟΑΣΘ και τους «Επιβάτες Θεσσαλονίκης», οι οποίοι τον περασμένο χειμώνα, μετά τις αυξήσεις στα εισιτήρια των λεωφορείων, προχωρούσαν σε συμβολικές καταλήψεις των αστικών και δεν πλήρωναν κόμιστρο.
Ο Οργανισμός καλεί τους παραβάτες να πληρώσουν το πρόστιμο που τους βεβαιώθηκε, όπως προβλέπει ο νόμος, ενώ οι «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» προαναγγέλλουν νέες κινητοποιήσεις από το φθινόπωρο.
«Είμαι πεπεισμένος ότι θα πολλαπλασιαστούν αυτοί που δε θα πληρώνουν εισιτήριο. Οχι για ιδεολογικούς σκοπούς, αλλά επειδή δε θα έχουν να... πληρώσουν», σημειώνει το μέλος του κινήματος Γιώργος Θεοδωρόπουλος. «Η αποστολή ειδοποιητηρίων είσπραξης των προστίμων αποτελεί πάγια τακτική του Οργανισμού εδώ και χρόνια. Μπορείς να ταξιδέψεις με αεροπλάνο ή με τρένο χωρίς εισιτήριο; Γιατί να μπορείς με τον ΟΑΣΘ;», διερωτάται ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης.
Συλλογικά
Οι «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» καλούν όσους λαμβάνουν ειδοποιητήρια πληρωμής προστίμων από τον ΟΑΣΘ να επικοινωνούν μαζί τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συλλογικά το πρόβλημα. «Δεν υποσχόμαστε μη πληρωμή του προστίμου. Ομως θα είμαστε όλοι μαζί», σημειώνει ο κ. Θεοδωρόπουλος, ο οποίος, χρησιμοποιώντας σκληρότατη γλώσσα, λέει ότι «την ώρα που η ελληνική κοινωνία βογκάει κάτω από την μπότα των τροϊκανών, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με την κάλυψη της κυβέρνησης, συμπεριφέρεται όπως οι μαυραγορίτες της κατοχής».
«Εχοντας στα χέρια τους τα “κλειδιά” ενός κοινωνικού αγαθού, που είναι οι αστικές συγκοινωνίες, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ κερδοσκοπούν, επιδεικνύοντας ακραία κοινωνική αναισθησία σε βάρος των χιλιάδων φτωχών, ανέργων, συνταξιούχων, φοιτητών και μαθητών του πολεοδομικού συγκροτήματος», υπογραμμίζει ο κ. Θεοδωρόπουλος και καταλήγει: «Αυτοί που δεν πληρώνουν δεν είναι τζαμπατζήδες. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν να πληρώσουν. Δεχόμαστε τηλεφωνήματα κυρίως από ανθρώπους ηλικίας 25 με 40 ετών, οι οποίοι είναι άνεργοι και τιμωρούνται επειδή δεν έχουν χρήματα».
Εισιτηριοδιαφυγή
«Η εισιτηριοδιαφυγή στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με μελέτη που μόλις παραλάβαμε, είναι 20%», σημειώνει ο κ. Στεφανίδης. Ετσι, αν αναλογιστεί κανείς ότι με τα λεωφορεία του Οργανισμού μετακινούνται ετησίως περισσότεροι από 180 εκατ. επιβάτες ή περίπου 530.000 ημερησίως, η αναγωγή δείχνει ότι περισσότεροι από 100.000 επιβάτες μετακινούνται ημερησίως χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο!
Ο κ. Στεφανίδης επισημαίνει ότι αρκετοί από τους παραβάτες είναι τα ίδια και τα ίδια άτομα και αναφέρει την περίπτωση ενός ατόμου στο οποίο βεβαιώθηκε πρόστιμο 100 φορές!
«Με βάση τα διεθνή στάνταρ, είναι ικανοποιητικό να πραγματοποιήσεις ελέγχους στο 6% με 7% των εκτελούμενων δρομολογίων, κάτι το οποίο ακολουθούμε. Με τους ελέγχους αυτούς βεβαιώνουμε, ετησίως, περίπου 40.000 με 50.000 πρόστιμα. Σκεφτείτε, λοιπόν, αν κάναμε ελέγχους σε όλα τα δρομολόγια, πόσους λαθρεπιβάτες θα εντοπίζαμε και πόσα πρόστιμα θα βεβαιώναμε», τονίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.
Καταλήγοντας, ο κ. Στεφανίδης τονίζει ότι ο Οργανισμός θα εξετάσει όλα τα πιθανά μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής.
Τα πρόστιμα
Στους επιβάτες που κατά τον έλεγχο κομίστρου δεν επιδεικνύουν επικυρωμένο εισιτήριο ή κάρτα απεριορίστων διαδρομών, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 60πλάσιο της αξίας του βασικού κανονικού ή μειωμένου εισιτηρίου (αν πρόκειται για δικαιούχο μειωμένου εισιτηρίου), το οποίο πληρώνεται επιτόπου κατά τη βεβαίωση της παράβασης ή εντός 20 ημερολογιακών ημερών. Το πρόστιμο, δηλαδή, είναι 48 ή 24 ευρώ.
Το πρόστιμο διπλασιάζεται εφόσον καταβληθεί από την 21η μέρα και έως δύο μήνες από την επομένη της βεβαίωσης της παράβασης, φτάνοντας στα 96 ή 48 ευρώ, αντίστοιχα. Μετά την 61η ημέρα, ο ΟΑΣΘ μπορεί να ασκήσει αγωγή στα δικαστήρια. Σ' αυτήν την περίπτωση το πρόστιμο πενταπλασιάζεται (240 ή 120 ευρώ), ενώ ο παραβάτης καλείται να πληρώσει και όλες τις δικαστικές δαπάνες.
agelioforos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου