Σάββατο, Οκτωβρίου 1

Θεσσαλονίκη: Πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας - Ακολουθούν η Λώρη Μαργαρίτη και άλλοι 49 δρόμοι

Ξεκίνησε σήμερα (σ.σ. χθες) και για 45 ημέρες η πιλοτική πεζοδρόμηση στην οδό Αγίας Σοφίας (στο τμήμα της οδού από τη συμβολή της με την Πλατεία Αγίας Σοφίας στη Μακένζι Κινγκ έως την οδό Τσιμισκή) υπο επιδοκιμασίες και αποδοκιμασίες κατοίκων.

Η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφιας είναι μέχρι τώρα το πιο μεγάλο τόλμημα της δημοτικής αρχής για την πεζοδρόμηση συνολικά 50 δρόμων στο ιστορικό κέντρο και σε άλλα σημεία της πόλης. Η αρχή έγινε με τις οδούς Δαγκλή και Ρογκότη και με την τροποποίηση σε οδό ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων της οδου Χρυσοστόμου Σμύρνης, αν και πολλοί περίοικοι δήλωσαν στον δήμαρχο ότι θα... προτιμούσαν να είναι πεζόδρομος.


Γ. Μπουτάρης: «Λυπάμαι, αλλά τα αυτοκίνητα δεν χωράνε»

«Εξαρχής έχουμε πει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι προτεραιότητα μας, λυπάμαι, αλλά δεν χωράνε πλέον τόσα αυτοκίνητα στη Θεσσαλονίκη. Το σχέδιο μας για το ιστορικό κέντρο της πόλης είναι να πεζοδρομήσουμε αρκετούς δρόμους, ώστε να αναβαθμιστεί, να γίνει πιο ανθρώπινο, ελκυστικό και λειτουργικό. Στο πρόγραμμα των πεζοδρομήσεων εντάξαμε και την οδό Αγίας Σοφίας, ενώ ακολουθεί το έργο στην πλατεία Χρηματιστηρίου που είναι μεγαλύτερο. Θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να τονωθεί η αγορά και να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων» δήλωσε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, τονίζοντας πως κατανοεί ότι «σε κάθε αλλαγή υπάρχουν αντιδράσεις, καθώς σε κανέναν δεν αρέσει να αλλάζει συνήθειες και τρόπο ζωής, αλλά η κατάσταση έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο».

Αναφερόμενος στο πρόβλημα της στάθμευσης ο Γιάννης Μπουτάρης, είπε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης απευθύνει έκκληση προς τους ιδιοκτήτες και τις εταιρίες που διαχειρίζονται τα ιδιωτικά παρκινγκ να μειώσουν το αντίτιμο το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις είναι σημαντικά υψηλό, ενώ θα δοθούν κίνητρα σε επιχειρηματίες, εφόσον υπάρξουν οι προϋποθέσεις, να κάνουν αλλαγή χρήσης των καταστημάτων τους, προκειμένου να δημιουργηθούν νέα παρκινγκ.

Ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, δήλωσε ότι με αφορμή την πεζοδρόμηση η δημοτική αρχή δεν θα επιτρέψει το διπλοπαρκάρισμα οχημάτων στην Μακένζι Κινγκ και στην Παύλου Μελά από τις 9 το πρωί μέχρι τις 22:00 καθώς οι δρόμοι θα ελέγχονται τακτικά από τη δημοτική αστυνομία.

Με δέντρα, εξέδρες και παγκάκια ο πεζόδρομος

Η μορφή του νέου πεζόδρομου έχει προσωρινό χαρακτήρα καθώς η πεζοδρόμηση είναι πιλοτική. Η σχετική αρχιτεκτονική μελέτη έγινε δωρεάν από τον καθηγητή Αρχιτεκτονικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,. Νίκο Καλογήρου και τον αρχιτέκτονα, Τέλη Βασιλειάδη.

«Δύο εισόδους και εξόδους θα διαθέτει ο πεζόδρομος. Το κεντρικό τμήμα της οδού θα δοθεί στους πεζούς για να κυκλοφορούν με άνεση, ενώ προς τις πλευρές των καταστημάτων θα τοποθετηθούν δεντροστοιχίες, ζαρντινιέρες, παρτέρια και παγκάκια ίσως δε και τραπεζάκια για να μπορούν να κάθονται άνετα και δωρεάν οι περαστικοί», δήλωσε στο www.agelioforos.gr o κ. Καλογήρου.

Στο σχέδιο, επάνω διακρίνεται η οδός πριν πεζοδρομηθεί και κάτω διακρίνεται η οδός πεζοδρομημένη. Με κόκκινο χρώμα είναι ο κύριος πεζόδρομος, με μπλε χρώμα είναι τα καθιστικά, με καφέ χρωμα είναι τα δέντρα, τα παρτέρια και οι ζαρντινιέρες.

Δύο πλατείες για συναυλίες!

Ο πεζόδρομος θα αποκτήσει δύο μικρές πλατείες στη συμβολή του με τους πεζόδρομους Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου. Στη γωνία Αγίας Σοφίας-Αγίας Θεοδώρας θα τοποθετηθεί στέγαστρο, όπου θα διοργανώνονται εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις. Στη γωνία Αγίας Σοφίας-Γεωργίου Σταύρου θα τοποθετηθεί εξέδρα για συναυλίες, ομιλίες και άλλες εκδηλώσεις.

Ο πεζόδρομος θα διαθέτει δύο «πύλες» στην Τσιμισκή και στη Μακένζι Κινγκ

Η κεντρική είσοδος-έξοδος στη συμβολή της Αγίας Σοφίας με τηνΤσιμισκή είναι ουσιαστικά μια μεταλλική καμάρα με σπείρα από πανί, ενώ η μεταλλική είσοδος στη συμβολή της Αγίας Σοφίας με την Μακένζι Κινγκ θα είναι ένας μεταλλικός πύργος με σκαλωσιές και με πανί σε μορφή σπείρας.

Ακολουθούν η Λώρη Μαργαρίτη και η Λασσάνη

«Στόχος μας είναι να πεζοδρομηθούν 50 δρόμοι. Δεν μπορούμε να τους ανακοινώσουμε διότι βρίσκεται σε εξέλιξη το τεχνικό μέρος της όλης διαδικασίας. Πάντως, λάβαμε αιτήματα από κατοίκους να πεζοδρομηθούν δρόμοι, όπως η Λώρη Μαργαρίτη, δήλωσε στο www.agelioforos.gr ο κ. Κουράκης.

Η δημοτική αρχή σχεδιάζει 15 πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και συνολικά 50 σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα. Στις επόμενες σκέψεις είναι να προχωρήσει η πεζοδρόμηση σε δρόμους κάτω από την Τσιμισκή, από την Αχειροποίητο έως και τη Λεωφόρο Νίκης, όπως η οδός Λασσάνη.
Άλλοι δρόμοι που ήδη πραγματοποιούνται εργασίες πεζοδρόμησής τους στο κέντρο της πόλης είναι οι: Δαγκλή, Ρογκότη και Χρυσοστόμου Σμύρνης,

Επιπλέον, η διοίκηση του κεντρικού δήμου επιχειρεί να βάλει τάξη στους
υπόλοιπους χαρακτηρισμένους πεζόδρομους της πόλης, όσον αφορά την αυθαίρετη
ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων και τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όπως είναι η Αριστοτέλους, η Ροτόντα, η πλατεία Ναυαρίνου, η Ικτίνου και η
Καλαποθάκη. «Υπάρχουν χαρακτηρισμένοι πεζόδρομοι, που μόνο ως πεζόδρομοι δεν λειτουργούν καθώς είναι γεμάτοι αυτοκίνητα, όπως τα Λαδάδικα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ευρύ δίκτυο πεζοδρόμων στην πόλη, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Να ζωντανέψουμε το ιστορικό κέντρο, ώστε να τονώσουμε την εμπορική δραστηριότητα και να δώσουμε καλύτερη ποιότητα ζωής στους κατοίκους, κάτι που συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπου έχουν πεζοδρομηθεί δρόμοι»,δήλωσε ο αντιδήμαρχος.

Για να αντισταθμιστεί το πρόβλημα στη μείωση χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, η δημοτική αρχή συνεννοείται με ιδιοκτήτες ιδιωτικών χώρων στάθμευσης οχημάτων να μειώσουν την τιμή.

Οσον αφορά στην έλλειψη φωτισμού και άλλα προβλήματα για όσους κινούνται στη νέα παράλία, ο κ. Κουράκης δήλωσε στο www.agelioforos.gr ότι «δεν έχουμε λεφτά ούτε για λάμπες, αλλά προχωρούμε στη διαδικασία για να μην υπάρχουν προβλήματα για τους πεζούς που περπατάνε στον πρώην ποδηλατόδρομο που βρίσκεται εντός του χώρου που έχει περιφραχτεί και σήμερα αποτελεί εργοτάξιο.

Αντίθετος ο Εμπορικός Σύλλογος

Την αντίθεσή του στην πεζοδρόμηση εξέφρασε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κώστας Χαντζαρίδης. «Είμαστε αντίθετοι με το μέτρο διότι την ώρα που πασχίζουμε να συγκρατήσουμε τον κόσμο να κάνει τις αγορές του στο κέντρο για να μην πηγαίνουν αλλού. Ο Ελληνας έχει συνηθίζει να κάνει τις αγορές του με το αυτοκίνητό του και θα προτιμούσαμε η Αγίας Σοφίας να ήταν δρόμος συνεχούς ροής οχήμάτων με έναν μεγάλο πεζόδρομο, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις» δήλωσε σχετικά. .

Η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι οι πεζοδρομήσεις οδών σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αποδείχτηκε ότι ευνοούν την τόνωση της εμπορικής κίνησης και γενικά συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε εκείνες τις περιοχές.

Ακόμη, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι έχει ληφθεί μέριμνα για την εκφόρτωση των εμπορευμάτων και την τροφοδοσία των καταστημάτων ως επίσης και των παρόδιων οικοδομών, ενώ η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται από τους υπόλοιπους δρόμους του κεντρικού τομέα της πόλης.

Συγχαρητήρια...

Αποδέκτης συγχαρητηρίων κυρίως αλλά και ορισμένων αποδοκιμασιών έγιναν οι κύριοι Μπουτάρης και Κουράκης ενώ περπατούσαν στην άδεια από αυτοκίνητα οδό της Αγίας Σοφίας σήμερα.

«Θέλουμε να ποτίζουμε τα λουλούδια. Είναι έργο ζωής η πεζοδρόμηση και θα έπρεπε να το χειροκροτήσει ο ΕμπορικόςΣύλλογος Θεσσαλονίκης αντί να το αποδοκιμάζει. Θα έπρεπε μάλιστα να μπει και μπάρα για να μην περνάνε οι μοτοσικλέτες και θέλουμε να μας δώσετε έναν τηλεφωνικό αριθμό για να καλούμε τη δημοτική αστυνομία, όποτε χρειαστεί για να επεμβαίνει σε όσους σταθμεύουν παράνομα τα οχήματά τους», δήλωσε ο Νίκος Μπάρμπας, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης καταστημάτων επί της οδού Αγιας Σοφίας. «Τα μισά μαγαζιά είναι ανοίκιαστα στην οδό. Η μόνη πόλη που δεν έχει εμπορικό πεζόδρομο στην Ελλάδα είναι η Θεσσαλονίκη. Εγώ το δηλώνω ότι ψηφίζω Νέα Δημοκρατία αλλά συγχαίρω το Μπουτάρη διότι τόλμησε να κάνει κάτι καλό για την πόλη», πρόσθεσε.

«Αν ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου έχει άλλη άποψη αντί για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας τότε ας πει να σταθμεύουν τα οχήματα και στην Τσιμισκή», δήλωσε ο Ηλίας Ραπτόπουλος, ο οποίος επισης διαθέτει κατάστημα στην οδό Αγίας Σοφίας και τάσσεται υπέρ της πεζοδρόμησής της.

«Συγχαρητήρια κύριε Μπουτάρη. Είμαι γιατρός και ζω εδώ στην οδό Αγίας Σοφίας εδώ και 50 χρόνια και σας εύχομαι καλή επιτυχία», δήλωσε ένας περίοικος.

«Να μην γκρινιάζουμε τώρα. Ολοι θα χαρούμε όταν η πεζοδρόμηση θα ολοκληρωθεί. Η εμπορική κίνηση θα αυξηθεί», συμπλήρωσε ένας άλλος περίοικος.

..και αποδοκιμασίες

Στον αντίποδα, ο κ. Μπουτάρης δέχτηκε επικρίσεις από ορισμένους περίοικους. «Κάντε πρώτα γκαράζ και μετά πεζόδρομο», δήλωσε ένας περίοικος που πρόσθεσε ότι «δεν έχω που να βάλω το αυτοκίνητο και οι τιμές στα υπάρχοντα πάρκινγκ είναι πολύ ακριβές». πρόσθεσε. «Δεν ζητάμε από τον δήμαρχο να κάνει, αλλά να μην κάνει τίποτα», είπε!

Αλλος περίοικος είπε ότι «με το κλείσιμο ενός κεντρικού δρόμου θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Η Θεσσαλονίκη σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Βαρκελόνη, δεν έχει καμία υποδομή σε μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως μετρό και τραμ, για να αντέξει τις πεζιοδρομήσεις».

agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...