Τρίτη, Ιουλίου 19

Αλεξάνδρα Γωγούση:"Τα πάντα συγχωρούνται, πλην της αγνωμοσύνης!"

*της δικηγόρου Αλεξάνδρας Γωγούση

Μεγάλωσα διαβάζοντας αυτή την πινακίδα πίσω από το γραφείο του πατέρα μου:"Τα πάντα στη ζωή συγχωρούνται πλην της αγνωμοσύνης". Έχω πάντα...

στο μυαλό μου το ρητό: "Φοβού τους υπό σου ευεργετηθέντας". Τα είχα υπόψη μου όλα αυτά. Γιατί δυστυχώς, οι άνθρωποι, τα επιβεβαιώνουν ασταμάτητα. Όμως εγώ, η χοντροκέφαλη, παρότι έγινα 50 ετών, δεν άφησα ποτέ τον...
εαυτό μου να πιστέψει στην αλήθεια τους. Και για μια ακόμη φορά, απογοητεύτηκα. Φυσικά είμαι τέτοιο αγύριστο κεφάλι, που ψάχνω δικαιολογίες να βρω τα κίνητρα του ..."ευεργετηθέντος" για την αχάριστη συμπεριφορά που επέδειξε, ώστε να τον ...συγχωρήσω. Μήπως τελικά είμαι άξια της μοίρας μου; Ευτυχώς βρήκα παρηγοριά στα παρακάτω ...αποστάγματα εμπειρίας:

Είναι ανθρώπινο να ακούς να σε κακολογούν μετά από μια ευεργεσία που έκανες Μέγας Αλέξανδρος
Η αγνωμοσύνη γίνεται αφορμή επικρίσεων, Σεβινιέ
Η αχαριστία είναι παιδί της ευεργεσίας Πολύβιος
Η αχαριστία είναι προδοσία απέναντι στην ανθρωπότητα Θεόφραστος
Κανένας πιο βέβαιος εχθρός από τον αχάριστο που ευεργετήθηκε Καλλίμαχος
Μη ρίχνεις πέτρα στο πηγάδι που σε δρόσισε Πολύβιος
Μια εκδήλωση ευγνωμοσύνης είναι και το να μην κακολογείς τον ευεργέτη σου [Ουγγρική Παροιμία]
Οι κακοήθεις είναι πάντοτε αγνώμονες Θερβάντες
Πικρή είναι η απογοήτευση όταν σπείρεις ευεργεσίες και θερίσεις ύβρεις Πλαύτος
Πονηρός είναι κάθε αχάριστος άνθρωπος Λυσίας
Πρέπει κανείς να συμπληρώσει το ευεργέτημα που έκανε, συγχωρώντας την αχαριστία του ευεργετηθέντος Τεριέ

thestival

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...